Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru niż przekonując możliwego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

Agencja kaizen media

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są pewną nowością, dlatego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca mógł samodzielnie opracować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on słuszny technicznie i bezproblemowy.