Głównym spośród globalnych wyzwań w większości polskich miast jest stan dróg. Nasze województwa nie są zaadaptowane do tak dużego natężenia korków, jaki powstał przez zwiększenie się ilości pojazdów na polskich ulicach. Z tego powodu jedną z najważniejszych inwestycji jakie musi rozpocząć niemalże każda gmina jest inwestycja w transport i infrastrukturę komunikacyjną. Nawierzchnie drogowe i transport miejski to priorytet, jaki pozwoli poprawić zadowolenie krakowian jak również poprawi integralność infrastruktury Krakowa.
Wśród pozostałych miast, nowe projekty drogowe w grodzie Kraka silnie się wyróżniają. Krakowianie w głosowaniu wypowiedzieli się za metrem, jednak zanim ono powstanie, w rozwój komunikacji miejskiej i nawierzchnie drogowe potrzeba włożyć dużo środków . Z ważniejszych decyzji finansowych warto wymienić:
w pełni napędzaną elektrycznie nitkę autobusów – pierwszą w Polsce,
innowacyjne linie tramwajowe na Ruczaju,
w pełni przebudowany dworzec kolejowy wraz z galerią handlową.
Oprócz tego, w perspektywie rozwoju Kraków przewiduje budowę przynajmniej kilkanaście nowoczesnych połączeń między już wybudowanymi połączeniami i remonty istniejących tras tramwajowych i połączeń podmiejskich.
Krakowianie remontów nie znoszą – problemy w komunikacji i dotarciu do pracy dają się im we znaki w codziennym życiu. Trzeba zaś mieć jasność tego, że bez napraw infrastruktura nie może się poprawić i by mieszkało się wygodniej, trzeba cierpliwości.wybory samorządowe 2014 Kraków
Przekazywanie środków w rozwój transportu to nie tylko kolejne drogi, jak również lepszej odporności powierzchnia dróg, która będzie lepsza i odporna. (jednym z takich wzorów może być ścieralna nawierzchnia drogi na skrzyżowaniu Zakopiańska – Brożka i na zewnętrznej drodze Wadowickiej). Oczywiście, Kraków potrzebuje jeszcze wielu zmian i nowych pomysłów, aby jeździło się po mieście dobrze. Zarówno autem, ale też tramwajami. Mimo to widać jasno, że całość jest na najlepszej trasie do tego, by Krakusom żyło się tu naprawdę wygodnie i z zadowoleniem.